Przestrzeń

Uczestnicy II Studenckiego Interdyscyplinarnego Pleneru Artystycznego



     Studencki Interdyscyplinarny Plener Artystyczny to inicjatywa Studenckiego Koła Artystyczno-Naukowego działającego przy Wydziale Kompozycji, Teorii Muzyki i Reżyserii Dźwięku Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Głównym założeniem plenerów, organizowanych co rok, jest integracja młodych środowisk twórczych, poznanie zagadnień z innych dyscyplin artystycznych oraz wyrobienie znajomości umożliwiających podejmowanie wspólnych działań na rzecz kultury. Podczas plenerów odbywają się warsztaty i spotkania dyskusyjne.
     Kolejny – drugi plener pod hasłem „Przestrzeń w obrazie – dźwięk w przestrzeni”, którego efektem jest prezentowana w Cafe Pianola wystawa i koncert, odbył się na przełomie sierpnia i września 2010 w miejscowości Orelec. Wzięli w nim udział studenci fotografii z Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, studenci edukacji artystycznej i malarstwa z Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, a także kompozytorzy i teoretycy muzyki z uczelni muzycznych: Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Krakowie i Poznaniu oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Plenerem zainteresowali się również studenci z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Collegium Medicum UMK w Bydgoszczy oraz Universidad de Grenada (Hiszpania). Do prowadzenia warsztatów i opieki artystycznej zaproszeni zostali trzej wykładowcy: prof. Wiesław Smużny (artysta grafik, UMK Toruń), mgr Maciej Zieliński (kompozytor) i ad. dr Marek Szyryk (fotograf, PWSFTViT). Dostrzegamy potrzebę integracji polskich studenckich środowisk twórczych, które aktualnie znajdują się w sporej izolacji. Wspólne wyjazdy oraz organizacja koncertów łączonych z wystawami to jedna z dróg otwarcia się na inne dyscypliny i inne ośrodki akademickie. Zawarte w ten sposób znajomości procentują i będą procentowały w przyszłości. 


kadr z filmu Przestrzeń

 Film Przestrzeń, czas: 1 min

     Przestrzeń - rozległa powierzchnia bez wyraźnie oznaczonych, widocznych granic w której określono rozmaite relację i działania dźwiękowe pomiędzy jej elementem – postacią ludzką.